Dieta grejpfrutowa, przykładowe menu na 7 dni, dieta grejpfrutowa z jajkiem

0
212

W przeddzień lata kobiety starają się nadać swoim ciałom kształt, do którego idą do hal sportowych, uprawiają jogę, pilates, biorą kursy masażu, wybierają się na kąpiel itp. Dieta grejpfrutowa jest skutecznym składnikiem wszystkich powyższych składników, oprócz działania wyszczuplającego dodatkowo poprawia nastrój, stymuluje procesy trawienne i wzmacnia układ odpornościowy.

Zalety i właściwości wyszczuplające grejpfruta. 
Grejpfrut jest bardzo przydatny dla naszego organizmu. Jest bogaty w witaminy antyoksydacyjne (w szczególności C), ma wiele użytecznych witamin A, D, P, B, kwasy owocowe, substancje mineralne (zwłaszcza magnez i potas). Regularne włączanie tego cytrusów do menu uzupełnia zapasy energii witalnej, pomaga przywrócić funkcjonowanie wątroby, co natychmiast wpływa pozytywnie na cerę. Grejpfrut ma również zdolność regulowania ciśnienia krwi, zapobiegania rozwojowi chorób układu sercowo-naczyniowego, ponieważ znacznie obniża poziom cholesterolu we krwi. Celuloza, która jest w dużej mierze w miąższu tego wspaniałego owocu, stymuluje oczyszczanie organizmu z nagromadzonych toksyn.

W tym cytrusie nie tak dawno odkryto substancję (argininę), z której po zjedzeniu pojawia się charakterystyczny smak goryczy, zapobiega tworzeniu się enzymów sprzyjających gromadzeniu się węglowodanów i tłuszczów. Substancja ta może usprawnić procesy trawienne i metaboliczne w naszym organizmie. W tym wspaniałym owocu są także substancje, które mają właściwość obniżania poziomu cukru we krwi, a zatem grejpfrut jest doskonałym środkiem zapobiegawczym dla cukrzycy, szczególnie u osób narażonych na rozwój tej dolegliwości.

Ze względu na właściwości wspomagające procesy metaboliczne i trawienne dietetycy opracowali specjalną dietę opartą na grejpfrutach i nazwali ją grejpfrutem.

Podstawowe zasady diety grejpfrutowej.
Głównym aktywnym składnikiem diety jest grejpfrut. Dieta grejpfrutowa zyskuje na popularności dzięki wysokim wynikom. Dieta grejpfrutowa jest podawana przez siedem dni i umożliwia utratę od jednego do czterech kilogramów nadwagi, a nadmierna utrata masy ciała może być bardziej imponująca.

Podczas takiej diety zdecydowanie należy wziąć pod uwagę niektóre zasady, które bezpośrednio wpływają na wynik utraty wagi. Tak więc same zasady:
– codziennie przez cały tydzień jedz dwa grejpfruty (połowa owoców przed każdym posiłkiem, jedno spożycie powinno składać się z całego wyciśniętego owocu lub soku);
– w okresie diety ważne jest zmniejszenie dziennego spożycia kalorii do 800 kcal;
– odmówić użycia soli i cukru oraz ich produktów, sosów, konserw i przypraw (wyjątek stanowi czerwona papryka), a także alkoholu;
– wyeliminować stosowanie tłustych mięs i ryb, zastępując je chudymi i niskotłuszczowymi odmianami;
– ważne jest, aby jeść trzy razy dziennie, bez podjadania (w wyjątkowych przypadkach, z silnym uczuciem głodu, można wypić szklankę jogurtu o niskiej zawartości tłuszczu lub zjeść małe jabłko;
– ostatni posiłek należy zrobić nie później niż 19 godzin;
– codziennie przez tygodnie pić półtora litra (jeśli to konieczne, więcej) płynu (może to być zielona herbata bez cukru, picie niegazowanej wody);
– miłośnicy kawy mogą sobie pozwolić tylko na filiżankę dziennie bez cukru, ponieważ uważa się, że napój ten spowalnia spalanie tłuszczów.

Najbardziej udany czas na dietę to wiosna i jesień. Oprócz utraty wagi organizm ma witaminę C, która będzie skutecznym zapobieganiem niedoborom przeziębienia i witamin.

Dieta grejpfrutowa nasyca organizm wszystkimi niezbędnymi substancjami i pierwiastkami, ale jest niskokaloryczna, ponieważ w okresie takiego odżywiania można stale doświadczać zmęczenia, drażliwość można zaobserwować. Dlatego w czasie diety, jeśli istnieje taka możliwość, zaleca się zapomnieć o aktywności fizycznej, chodzeniu na siłownie, nie obciążać się obowiązkami domowymi, pozostać w stanie relaksu i spokoju.

Przeciwwskazania dieta grejpfrutowa:
– Obecność reakcji alergicznych na cytrusy;
– obecność wrzodów żołądka;
– obecność zapalenia żołądka o wysokiej kwasowości;
– obecność zapalenia jelita grubego lub zapalenia pęcherzyka żółciowego;
– okres menopauzy, ponieważ zwiększa ryzyko rozwoju raka piersi.
Jeśli masz choroby układu pokarmowego, musisz najpierw skonsultować się ze specjalistą.

Zalety diety grejpfrutowej. 
– bogaty w witaminy i niezbędne pierwiastki śladowe;
– doskonale wyważone, a jednocześnie niskokaloryczne;
– stymuluje wydalanie nadmiaru płynu z tkanek;
– wzmacnia układ odpornościowy i energetyzuje.

Wady diety grejpfrutowej. 
Grejpfrut charakteryzuje się interakcją z niektórymi lekami, w wyniku czego, gdy enzymy dostają się do jelita, blokuje wchłanianie leków. W rezultacie efekt leku może być odwrotny lub czas oczekiwania na jego działanie znacznie wzrośnie.

Dieta grejpfrutowa może również zwiększać działanie leków, wywołując efekt przedawkowania, który może być nawet śmiertelny. Na tym tle nie można pić soku grejpfrutowego. Jeśli w czasie diety poddajesz się leczeniu za pomocą leków, musisz skonsultować się ze specjalistą. Pomimo niezbyt wysokiej ceny tego cytrusu, taka dieta nadal będzie wymagać dodatkowych wydatków.

Lista substancji czynnych, na które wpływa grejpfrut:
– środki uspokajające;
– antybiotyki (erytromycyna);
– środki przeciwbólowe;
– leki moczopędne;
– środki hormonalne (kortyzol, testosteron);
– leki przeciwgrzybicze (Itrakonazol);
– leki przeciwhistaminowe.

Dozwolone pokarmy podczas diety. 
– czarny chleb;
– jabłka;
– produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu (kefir, twaróg, mleko, ser, jogurt (naturalny bez dodatków));
rodzynki;
– świeże, pieczone lub gotowane na parze warzywa (bez skrobi);
– chude mięso i ryby;
– orzechy;
– oliwkowy, słonecznikowy;
– płatki owsiane;
– chuda szynka.

Zabronione pokarmy podczas diety.
– alkohol;
– ziemniaki;
– rośliny strączkowe;
– tłuste mięso i tłuste ryby, wszelkie tłuszcze zwierzęce;
– orzeszki ziemne;
– biały chleb, mąka i słodkie produkty (w tym cukier), wyroby cukiernicze;
– Sól.

Przykładowe menu diety grejpfrutowej przez 7 dni. 

Poniedziałek 
Śniadanie: jeden grejpfrut lub sok (świeżo przygotowany), dwa cienkie plasterki niskotłuszczowej szynki (50 g), filiżanka herbaty lub kawy bez cukru.
Obiad: pół grejpfruta, 250 g sałatki warzywnej z zielenią i przyprawione oliwą z oliwek z sokiem z cytryny, filiżanką herbaty.
Kolacja: pół grejpfruta, 150 g pieczonego (grillowanego) lub gotowanego mięsa, 200 g sałatki z zielonymi warzywami i zielenią (uzupełnianie soku z cytryny + oliwa z oliwek), filiżanka herbaty.

Wtorek 
Śniadanie: jeden grejpfrut lub sok z niego (świeżo przygotowane), dwa jajka na twardo, filiżanka kawy lub zielona herbata.
Obiad: pół grejpfruta, 150 g twarogu lub 50 g sera.
Obiad: pół grejpfruta, 200 g gotowanej, pieczonej lub gotowanej na parze ryby, 250 g sałatki warzywnej (warzywa, sałata, ogórki, kapusta + sos cytrynowy), kromka czarnego chleba, filiżanka zielonej herbaty.

Środa 
Śniadanie: jeden grejpfrut lub sok z niego (świeżo przygotowane), porcja musli (można owsianka z rodzynkami i kilkoma orzechami z dodatkiem jogurtu lub mleka), filiżanka herbaty lub kawy.
Obiad: pół grejpfruta, zupa jarzynowa.
Obiad: pół grejpfruta, 200 g piersi kurczaka w gotowanej formie, dwa świeże lub pieczone pomidory, filiżanka herbaty.

Czwartek 
Śniadanie: jeden grejpfrut lub sok z niego (świeżo przygotowane), jedno jajko na twardo, filiżanka herbaty lub kawy.
Obiad: pół grejpfruta, 250 g sałatki ze startej marchwi (świeżej) i zielonych warzyw (ubieranie tego samego), kromka czarnego chleba.
Obiad: pół grejpfruta, gulasz z duszonych warzyw (marchew, seler, kapusta, cukinia), filiżanka herbaty.

Piątek 
Śniadanie: porcja sałatki owocowej z grejpfruta, jabłka i pomarańczy z łyżką jogurtu, filiżanką kawy lub herbaty.
Obiad: pół grejpfruta, 200 g sałatki z kapusty (tak samo ubierając), pieczone warzywa.
Obiad: pół grejpfruta, 250 g gotowanej ryby, wołowiny lub piersi z kurczaka, szklanka soku pomidorowego.

Sobota i niedziela. 
Możesz wybrać menu dowolnego dnia tygodnia.

Jeśli podczas diety zwiększona kwasowość działa drażniąco na ściany żołądka, martwi Cię zgaga, zaleca się wypicie łyżki oliwy z oliwek przed jedzeniem grejpfruta, co pomoże uniknąć nieprzyjemnych doznań. Co dwa miesiące możesz siedzieć na diecie grejpfrutowej, nie więcej. Aby skonsolidować wyniki utraty wagi, włącz do codziennej diety grejpfruta. Pamiętajcie o rozsądnym wysiłku fizycznym.

Pamiętaj, że efekt diety w każdym przypadku może być inny. Ktoś kilogramy pójdzie zbyt wolno, ktoś, przeciwnie, straci więcej wagi niż gwarancje diety. Wszystko zależy bardzo indywidualnie.

Dieta grejpfrutowa z jajkiem. 
Jeśli chcesz wyrzucić do siedmiu funtów tygodniowo, możesz spróbować diety grejpfrutowej z jajek. Połączenie cytrusów i białek skutecznie spalają tłuszcz. Jednak dieta może być stosowana przez absolutnie zdrowych ludzi. Hipotonia żywieniowa i alergie są absolutnie przeciwwskazane. Menu jest bardzo proste, tego samego typu, każdego dnia musisz jeść to samo.

Śniadanie: jajko na twardo, kromka chleba żytniego, pół grejpfruta, filiżanka herbaty lub kawy bez cukru.
Obiad: ten sam, tylko bez chleba i z dwoma jajkami.
Kolacja: dwa jajka na twardo, pół grejpfruta, filiżanka niesłodkiej herbaty.

W rezultacie musisz jeść siedem jajek i siedem małych grejpfrutów tygodniowo. Jednocześnie w ciągu dnia podczas diety należy pić co najmniej trzy litry wody pitnej.

Więcej artykułów

laser do zamykania naczynek zabiegi kosmetyczne https://www.esteti-med.pl/ - pożyczki na dowód przez internet - myjka fryzjerska - -